csr

Responsabilitate sociala a corporatiilor
Responsabilitatea sociala a corporatiilor (in literatura de specialitate abreviata CSR, dupa denumirea din limba engleza Corporate Social Responisibility) este un concept care se refera la o prezumtiva datorie pe care companiile (ca actori sociali) ar avea-o fata de toate partile implicate in desfasurarea actiunilor presupuse de activitatea lor economica.
Conceptul se refera la toate categoriile de companii, de la microintreprinderi pana la multinationale.
Prin datorie se intelege faptul ca respectiva companie trebuie sa actioneze in conformitate cu obligatiile pe care le are fata de partile implicate si respectand principii morale acceptate de-a lungul traditiei.
Conceptul, aparut dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, odata cu cresterea economica si cu exacerbarea rolului jucat de companiile mari in societate, trebuie delimitat de acela de actiune responsabila din punct de vedere social. Acest din urma concept a aparut cu mult inaintea secolului XX si se refera mai degraba la un punct singular din strategia unei companii vis-a-vis de partile implicate, fara fi necesar vreun angajament fata de acestea sau fata de valorile sociale preexistente.
Prin contrast, responsabilitatea sociala a corporatiilor reprezinta tocmai un angajament luat fata de societate si partile implicate in ceea ce priveste actiunile din sfera activitatii economice.