Ce reprezintă Institutul Național de Control Intern din România și care este scopul pentru care a fost creat ?
Institutul Național de Control Intern din România este o organizație profesională, înființată în anul 2012, a  practicienilor în control intern, control intern managerial, audit intern, audit public intern, managementul riscului și guvernanței corporative. Institutul Național de Control Intern din România furnizează metodologii de control intern, guidelines-uri precum și sfaturi practice legate de implementarea de controale interne adecvate și eficiente în cadrul organizațiilor. Misiunea Institutului Național de Control Intern din România este de a asista companiile să îmbunătățească competențele de control intern ale angajaților  responsabili cu implementarea, evaluarea și / sau monitorizarea controalelor interne. De asemenea, INCIR se dedică recunoașterii și dezvoltării profesiei de practician în control intern în România.
Carui sector economic se adreseaza cu preponderenta Institutul de Control Intern si care sunt cursurile de dezvoltare profesionala pe care le desfasoara atat in sectorul privat cat si in cel public?
Institutul de Control Intern, prin proiectele, programele de pregatire si certificare profesionala, politica de membership,  produsele si serviciile cu valoare adaugata furnizate se adreseaza atat specialistilor  in control intern din sectorul public cat si din cel privat. Pentru sectorul privat exista o gama variata si consistenta de cursuri de actualitate cum ar fi  „Audit si Control intern” ,  „Managementul riscului operational” , „Revizuirea practicilor de guvernanta, etc. De asemenea concepem  workshopuri destinate dezvoltarii abilitatilor profesionale ale expertilor in control intern, audit intern, managementul riscului  si guvernanta corporativa. In sectorul public Institutul de Control Intern isi propune sa implementeze si sa dezvolte in institutiile publice din Romania sistemul de control managerial in vederea conformarii acestuia la standardele definite prin OMFP 946/2005 republicat si practica internationala in vigoare. Oferta de pregatire si perfectionare profesionala dedicata sectorului public incorporeaza cursuri precum: ,,Planificarea si desfasurarea misiunilor de  audit public intern’’, ,,Managementul riscului in sectorul public’’, ,,Implemnetarea sistemului de control managerial’’, ,,Performanta si buna guvernanta in secotrul public’’,  ,,Managementul achizitiilor publice’’. Institutul de Control Intern isi propune perfectionarea sistemelor de control intern existente la nivelul institutiilor publice precum si dezvoltarea continua a abilitatilor detinute de personalul responsabil de efectuarea si coordonarea acestor activitati prin cursuri de specializare si perfectionare in audit public intern, control intern / managerial, managementul riscurilor specifice unor domenii diverse de activitate , prevenirea fraudelor si politicilor anticoruptie, securitatea sistemelor informatice.
Exista o serie de certificari pe care specialistii in control intern le pot obtine in cadrul Institutului. Puteti sa ne precizari cateva lucruri despre fiecare?
Institutul de Control Intern recunoaste competentele specialistilor din sectorul privat si public, conferindu-le acestora urmatoarele certificari:
Sector Privat
  • Specialist in Control Intern

  • Profesionist in Control Intern, Trainer in Control Intern

  • Examinator de Sisteme de Control Intern

Persoanele care doresc sa se certifice ca Specialist in Control Intern trebuie sa demonstreze o buna cunoastere si intelegere a categoriilor de competenta profesionala in control intern prin absolvirea cu succes a unei examinari. Certificarea profesionala recunoaste competentele dobandite de specialistul in control intern pe care il ajuta sa consilieze organizatia in a implementa si/sau a evalua controalele interne si a asista managementul in a eficientiza procesele de control intern . Certificarea Profesionist in Control Intern este o certificare acordata profesionistilor experimentati, seniorilor in control intern. Persoanele care aplica pentru aceasta certificare profesionala trebuie sa satisfaca cerinte suplimentare de pregatire profesionala, experienta si competente in domeniul controlului intern. Doritorii acestei certificari trebuie sa demonstreze un nivel crescut de cunostinte, experiente, abilitati si aptitudini atat practice cat si teoretice, verificabile si bine documentate. Certificarea Trainer in Control Intern se adreseaza profesionistilor in control intern care doresc  sa le fie recunoscute competentele si abilitatile din acest domeniu  pentru a activa ca traineri si formatori in control intern. Certificarea Examinator de Sisteme de Control Intern se adreseaza profesionistilor in control intern care doresc sa le fie recunoscute competentele in implementarea, examinarea si monitorizarea sistemelor de control intern.
Sector Public Specialist in Control Intern / Managerial Certificarea Specialist in Control Intern / Managerial este dedicata profesionistilor in control intern din sectorul public, fiind elaborata in conformitate cu OMFP 946/2005 privind aprobarea Codului Controlului Intern / Managerial, republicat.
Cum se implica Institutul de Control Intern in dezvoltarea tinerilor profesionisti?
In plus fata de activitatile de caritate in care se implica, Institutul de Control Intern se angajeaza in crearea unei dezvoltari sustenabile si a unei societati mai bune. Astfel,  Institutul de Control Intern a organizat in colaborare cu 4CAREER un program denumit „We r Student’’ care urmareste dezvoltarea abilitatilor si competentelor elevilor si studentilor pe doua axe principale: - Educatie  Financiar-Bancara - Consiliere in dezvoltarea ocupationala   Evenimentul a reunit specialisti din domeniul financiar –bancar cu experienta in creditare, control intern si administrarea riscurilor, resurse umane, dezvoltarea carierei si comunicare. Obiectivele principale ale workshopurilor au fost de a dezvolta paleta de cunostinte financiare si bancare in randul tinerilor, sporirea gradului de constientizare privind riscurile produselor financiare si a securitatii produselor bancare, imbunatatirea vizibilitatii privind perspectivele de cariera in domeniul financiar bancar, deprinderea unor atitudini si practici  benefice pentru viitorul tanar angajat precum si intelegerea rolului educatiei continue in dezvoltarea personala.
Ce aport aduce Academia de Control Intern, Institutului si cum isi propune sa dezvolte abilitatiile viitorilor cursanti?
Academia de Control Intern  a fost creata de catre Institutul de Control Intern si se adreseaza tinerilor profesionisti care activeaza in domeniul controlului intern, managementul riscului si guvernantei aflati la inceput de cariera. Programul isi propune sa accentueze dezvoltarea profesionala a cursantilor, oferind un stagiu de trei ani in care candidatii vor participa la cursuri si traininguri de pregatire cu lectori specializati si vor avea alocat un coach care sa ii consilieze in cariera. La finalul fiecarui an, candidatii trebuie sa depuna la Institut un raport detaliat al activitatii practice desfasurate in anul in curs: proiecte in care au fost implicati si gradul de implicare, conferinte la care au participat, lucrari, studii, analize pe care le-au elaborat. Fiecare an de stagiu se finalizeaza cu un examen scris. Academia de Control Intern se adreseaza doar  membrilor Institutului iar la finalizarea cu succes a celor trei ani de stagiu, cursantii se pot inscrie pentru sustinerea certificarii Specialist in Control Inern.
Ce inseamna sa fii membru al Institutului de Control Intern?
Prin intermediul Institutului de Control Intern va alaturati unei comunitati selecte de profesionisti in control intern si guvernanta corporativa. De asemenea profitati de beneficiile si avantajele de membru al celui mai prestigios furnizor de instruire si educatie  in domeniul controlului intern. Obtinand certificarile Institutului va sunt recunoscute competentele profesionale si puteti avansa mai usor in cariera.
Ce ne puteti spune despre parteneriatul cu Deloitte, conferinta ,,Perspective si provocari in control intern’’ si Programul de training de dezvoltare a competentelor in control intern?
Institutul de Control Intern  impreuna cu partenerul strategic, firma de audit si consultanta Deloitte au organizat conferinta anuala de control intern , managementul riscului si guvernanta intitulata: ”Perspective si provocari in control intern’’. Conferinta a fost impartita in doua sesiuni distincte, una dedicata corporatiilor si una dedicata sectorului public. Temele abordate au fost diverse, respectiv crearea unei culturi de toleranta zero fata de frauda si coruptie, cyber security, model cantitativ de evaluare a sistemului de control intern si exemple practice de implementare a unui sistem de management adecvat al riscului in cadrul organizatiei. Lectorii care au participat la conferinta sunt persoane cu notorietate in domeniile financiar bancar, al asigurarilor, firmelor de consultanta, corporatiilor transnationale, reprezentanti din cadrul ministerelor si institutiilor de stat din tara. Impreuna cu Deloitte am lansat si programul ,,Internal Control Training & Development Programme’’, program de dezvoltare a competentelor in ariile controlului intern . Cursurile sunt sustinute de lectori Deloitte.
In cadrul caror conferinte si evenimente a fost prezent Institutul de Control Intern?
Institutul de Control Intern a fost o prezenta activa in  cadrul urmatoarelor evenimente si conferinte: Credit & Collection Forum, IT&C Security Forum, Conferinta directorilor IT, Managementul riscului in finantarea companiilor romanesti, Gala profesiilor liberale, Summitul antifrauda, sau mai recent conferinta Modele europene in sprijinirea si finantarea IMM-urilor.
Care sunt proiectele in desfasurare ale Institutului de Control Intern?
Institutul de Control Intern in parteneriat cu Asociatia Romana a Bancilor organizeaza conferinta cu tema:   Financial Sector Internal Control Conference in data de 29 Mai 2014. Printre tematicile dezbatute se regasesc subiecte importante si de actualitate pentru specialistii in domeniul controlului intern din sectorul financiar bancar, precum: aspecte privind controlul intern in contextul noilor reglementari ale Bancii Nationale a Romaniei (Regulamentul BNR nr. 5/2013), implementarea CRD IV/CRR/R5/2013, metode de eficientizare si functionare optima a sistemului de control intern in cadrul institutiei financiare, precum si alte teme de interes. Speakerii evenimentului sunt profesionsiti cu notorietate si vasta experienta in sectorul financiar bancar si al firmelor de consultanta. Evenimentul este dedicat profesionistilor in control intern, responsabililor de sisteme de control intern, manageri de risc, manageri de departamente de audit, auditori interni, specialisti in conformitate, guvernanta, membrii ai Comitetelor de Audit, membrii din Consilii de Administratie, reglementatori, directori financiari, directori de departamente, profesori universitari, alte persoane interesate de subiect si de tematicile dezbatute.
De ce aleg companiile serviciile de consultanta ale Institutului de Control Intern?
Calitatea, profesionalismul, flexibilitatea, pro-activitatea, dinamismul si posibilitatea personalizarii produselor, serviciilor si pachetelor informatice oferite sunt cateva din motivele pentru care Institutul de Control Intern este preferatul multor companii si institutii publice din Romania. Ascultam activ cerintele clientilor, le intelegem nevoile si impreuna cu acestia identificam cele mai bune metode si cele mai adecvate solutii pentru remedierea eficienta a problemelor cu care se confrunta organizatiile. De asemenea consultantii Institutului ofera suport si consiliere si dupa finalizarea proiectului pentru a ne asigura ca procesele, fluxurile, solutiile si serviciile furnizate functioneaza la parametrii stabiliti, produc efectele dorite si rezultatul este cel asteptat.